Nye forventninger
Pandemien har skapt nye forventninger om å tilby ekstra og mer hyppig rengjøring. Å imøtekomme nye rengjøringsforskrifter, protokoller og prosedyrer krever ekstra opplæring, og kan føre til personalmangel når du forventes å utføre mer arbeid med samme, eller til og med mindre, rengjøringsressurser. I tillegg er det nye forventninger om å bevise rengjøring og hygiene, som krever mer administrasjon og rapportering for å opprettholde den nye standarden.
Kundefrafall
Rengjøring er en av tjenestene det er mest vanlig å sette bort i segmenter som utdanning, hoteller, sykehus, boligbygg, handel og kommersielle virksomheter. Statistikk viser imidlertid at et gjennomsnittlig rengjøringsbyrå mister opptil 55 % av den totale kundebasen hvert år på grunn av dårlig rengjøring.* Og at nye kunder typisk tiltrekkes av konkurransedyktige priser og et høyt servicenivå. Det er derfor det er essensielt å sikre en høy og konsekvent rengjøringskvalitet for å unngå kundefrafall. Spesielt nå som hygiene er viktigere enn noensinne.
Forbedret kvalitet og effektivitet
Å opprettholde eller forbedre rengjøringskvaliteten og hygienen er en stor utfordring, spesielt når du også ønsker å forbedre driftseffektiviteten. Før var det slik at hvis du fokuserte på å forbedre kvaliteten og kundetilfredsheten, gikk effektiviteten ned eller vice versa. Hvis du prøvde for hardt å effektivisere timer og ressurser, gikk det på akkord med kvaliteten. I dag kan teknologi og nyvinninger hjelpe deg med å gjøre begge deler – forbedre kvaliteten og kundetilfredsheten i tillegg til å øke effektiviteten.
Øk motivasjonen til de ansatte
Med datastyrt rengjøring vil du oppdage en ny og smartere måte å jobbe på, som sparer tid og forbedrer effektiviteten. Informasjon om rengjørings- og refillbehov i sanntid hjelper deg og personalet med å optimere ressursene og være mer proaktive istedenfor å jobbe etter en fast rutine. Når rengjørerne vet når og hvor de skal rengjøre, kan de eliminere unødvendige rengjøringsrunder og dispensersjekker, slik at de kan tilbringe mer tid på å rengjøre der det trengs mest, som for eksempel berøringspunkter. Denne nye måten å jobbe på gir deg og rengjørerne bedre oversikt og kontroll, og dette fører til økt motivasjon og redusert stress og fysiske anstrengelser. Resultatet av datastyrt rengjøring er en revolusjonerende forsterkning for effektivitet, kvalitet og engasjement blant personalet.