Gjesters forventninger til et besøk på et underholdningssted, som en sportsarena eller fornøyelsespark, stiller høye krav til fasilitetsstyring. Nedenfor kan du lese om hvordan renslighet og hygiene påvirker kundeopplevelsen på slike steder med stor pågang, samt hvordan du kan sikre høy rengjøringskvalitet og innfri nye hygieneforventninger ved å forbedre effektiviteten med datastyrt rengjøring.
På steder med stor pågang har gjestene ofte høye forventninger, noe som gir deg utfordringer som driftsleder. Stor og varierende pågang i spredte områder gir ekstra utfordringer, og det samme gjør uvissheten om driftsressursene brukes på den mest effektive måten, noe som kan føre til for lite eller for mye rengjøring. Derfor er det viktig at du håndterer rengjøringsressursene dine på en effektiv og bærekraftig måte, samtidig som du sørger for at kvaliteten alltid holdes på et høyt nivå.
Rengjøringskvalitet og lønnsomhet
Toalettrom får flere besøk enn noen annen del av lokalene i underholdningssegmentet. Kundene går ofte dit før de starter dagen. Hvis toalettrommene ikke er rene og ryddige, er det godt mulig at gjestene ikke blir lenge. Skitne og overfylte toalettrom er også det som irriterer gjestene mest på steder med stor pågang.*
Innfri på kundeopplevelsen
Over 70 % av gjestene har hatt en dårlig opplevelse av toalettrommet, og to av fem av disse klagde om det til venner.* Negative inntrykk og kommentarer kan publiseres på nett med eksponentiell rekkevidde og skadepotensiale. Én negativ omtale kan få negativ påvirkning på en bedrifts rykte. På den annen side kan en høy rengjøringsstandard være en effektiv måte for å innfri på kundeopplevelsen og få gode anmeldelser.
Unngå klager
Målet er en gjesteopplevelse som er minneverdig, tilfredsstillende, hygienisk og sømløs. For å levere på disse kravene må du være ett skritt foran og vite hva som trengs, når og hvor. Det er en stor utfordring å opprettholde kvalitet og renslighet til enhver tid. Heldigvis finnes det løsninger og produkter som kan hjelpe deg med å håndtere gjesteopplevelsen og forbedre kundetilfredsheten på en proaktiv måte. Funksjonelle høykapasitetsløsninger i kombinasjon med datastyrt rengjøring legger til rette for en mer effektiv arbeidsmåte. Mest av alt bidrar datastyrt rengjøring til rengjøring av konsekvent høy kvalitet, og dette hjelper deg med å unngå klager.
Som driftsleder forventes du å levere høy kvalitet og få gjestene til å føle seg trygge og ivaretatte til enhver tid. Med varierende besøkstall er det imidlertid vanskelig å fordele personalet der de trengs mest. For å ha kontroll og håndtere flyten på toalettrom trenger du en komplett oversikt over status og behov i virksomheten, slik at du kan optimere ressursene.
Forbedre kvaliteten og driftseffektiviteten
Det er derfor så mange fremtidsrettede bedrifter har valgt å oppgradere til Tork Vision Renhold – verdens ledende fasilitetsstyringsløsning for renholdsplaner. Det er en banebrytende nyvinning som hjelper rengjøringspersonalet med å gjøre fornøyelsesparker og underholdningsarenaer til renere steder som familier ønsker å oppholde seg i over lengre tid. Det er mer enn bare ny teknologi eller en måte å håndtere rengjøringsprodukter bedre på – det er en helt ny logikk for rengjøring.
Innfri nye hygienekrav
Datastyrt renhold har vist seg å spare opptil 20 % av timer brukt til renhold***** – tid som personalet kan dedikere til de kritiske oppgavene som hjelper deg med å innfri nye hygienekrav. Tork Vision Renhold bidrar også til bærekraftighet gjennom mindre avfall. Og fordi datastyrt renhold hjelper deg med å sørge for at dispensere er fylt opptil 99 % av tiden,** kan du sørge for tilgjengelige hygieneprodukter til alle besøkende.
Referanser
*Basert på en IPSOS-spørreundersøkelse av 3000 personer i USA, Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Polen og Sverige som har besøkt steder med stor pågang de siste 9 månedene.
**Målt på nesten 13 000 tilkoblede dispensere mellom juni og desember 2019, basert på tid per måned der en dispenser er tom, mot totaltid per måned.
***Basert på kundetilbakemeldinger av dispensersjekker i løpet av 6 måneder før vs. etter installering av Tork Vision Renhold (mellom juni og desember 2019).Målt på 16 steder koblet til Tork Vision Renhold, der hver dispensersjekk tar omtrent 20 sekunder.
****Måling av gjestetilfredshet i to Tork Vision Renhold-toalettrom og to tradisjonelt vedlikeholdte og utstyrte toalettrom på ISSA/Interclean-messen i mai 2016.
*****Basert på dokumenterte resultater fra tre Tork Vision Renhold-kunder, målt før og etter implementeringen av Tork Vision Renhold.
Merk: Tork Vision Renhold var tidligere kjent som Tork EasyCube®.