Som en etablert global merkevare, fortsetter vi å styrke tilbudet med unike innovasjoner, og samtidig øke bidraget til et mer bærekraftig samfunn. Under finner du et utvalg av lanseringer og aktiviteter fra historien vår.
2018
I 2018 feiret vi vårt 50-års jubileum! I tett partnerskap med våre kunder, har vi vokst til å bli en global leder innen profesjonell hygiene. Nå er vi klare til å forme fremtiden innen profesjonell hygiene.
2017
Lanseringen av Tork PeakServe®. Den første store innovasjonen i håndtørkemarkedet på flere tiår, som gir en bedre flyt i toalettrom på steder med høy trafikk.
Lanseringen av Tork PaperCircle® – verdens første tjeneste for resirkulering av papirhåndtørk.
2014
Lanseringen av Tork EasyCube®. Tilkoblede dispensere gir rengjørere og driftsledere beskjed om hva som trengs, når og hvor, noe som endrer rengjøringslogikken. Lær mer om Tork EasyCube.
2010
Lansering av Tork Performance dispenserserie. Den første designede dispenserserien for papirtørk og rengjøringskluter, som hjelper arbeiderne med å holde verkstedsgulvet profesjonelt og ryddig.
2009
Lanseringen av Tork Easy Handling®. Det ergonomiske pakkesystemet forenkler åpning, transport og avfallshåndtering, og setter en ny industristandard.
Et globalt tilbud for hvert segment
Vi setter høyere standarder for dispenserne våre ved å legge til ny funksjonalitet, og vi fortsetter å vokse i globale markeder. Dette er tiåret da vi virkelig blir en global leder.
2007
Lansering av Tork Performance dispenserserie. Den første designede dispenserserien for papirtørk og rengjøringskluter, som hjelper arbeiderne med å holde verkstedsgulvet profesjonelt og ryddig.
2003
Lanseringen av Tork Xpressnap® i Nord-Amerika. Dette endrer alt når det gjelder konvensjonelle dispenserservietter, siden det garanterer en bruksreduksjon på 25 %.
2002
Lanseringen av QuickDry. Med TAD (Through Air-Dried) -teknikken kan kundene tørke hendene enda raskere med et mykere produkt.
Vi bygger en ledende merkevare
Vi bygger på vår ledende merkevarestatus ved å utvide tilbudet og tilføye innovasjoner som setter en ny standard for profesjonell hygiene.
1995
Mölnlycke kjøper PWA, og med det kommer fire merker: Apura, Hotel Exclusive, MAP og Amandi. Det blir besluttet å prioritere Tork som det ledende profesjonelle hygienemerket.
1993
Introduksjon av en dispenserserie i metall som ble utformet for å tilfredsstille behovene til de mest krevende miljøene.
1992
Tork er en av de første mykpapirprodusentene som begynner å bruke livssyklus-analyse i FoU-prosessen.
1995
Lansering av Box 90 dispenserserie, designet av den kjente bil-designeren Giorgetto Giugiaro.
Systemer som utgjør en forskjell
Med nye løsninger går vi inn i nye arenaer og nye markeder verden over.
1987
Med nye løsninger går vi inn i nye arenaer og nye markeder verden over.
1986
Mölnlycke kjøper Edet Bruk papirfabrikk, og begynner å bruke resirkulert papir til engangsprodukter for første gang i profesjonell hygiene.
1980
Tork går inn i markedet i USA, og den svenske tungvektsbokseren Ingemar «Ingo» Johansson er med i en kampanje for å skape merkevarebevissthet.
1980-årene
Lanseringen av Box 80-dispenserserien. Et komplette utvalg av dispensere i forskjellige forgeskjemaer som det første i markedet. Dispenserne er langet av gjennomskinnelig plast, for å gjøre det enklere for kundene å fylle på når det var nødvendig.
1979
Tork går inn i toalettrom-arenaen med et komplett såpesystem: S-Box-dispenseren og et utvalg såper for forskjellige behov, som «ekstra mild», «for tøffe oppgaver» og «hår og kropp».
En historie med mange innovasjoner
Historien om Tork-merkevaren begynnte i 1968 da tørkepapiret «All-Tork» ble skapt.
1975
SCA-gruppen kjøper Mölnlycke, men beholder Mölnlycke-navnet og begynner å samarbeide om produksjonsteknikker, FoU og fiberforsyning.
1973
Lansering av M-Box dispenser basert på et kjerneløst sentermatingssystem. Det ble den mest brukte dispenser innen personlig hygiene i flere tiår.
1968
All-Tork-tørking lanseres som det første engangstørket som ble laget for å erstattes filler. Dette er begynnelsen på vår reise innen innovasjoner, som vil sette nye standarder i det profesjonelle hygienemarkedet igjen og igjen.